15 березня у малій галереї "Мистецького арсеналу" в Києві відкрилася виставка «ПОПТРАНС. Дистанційне бачення. Мистецькі практики Ужгорода 90х—00х».
Група «ПОПТРАНС», що означає – «популярна трансформація», утворилася у середині 90-х в Ужгороді як спротив консервативному мистецькому осередку. На початку молоді митці та друзі досліджували тоталітарну культуру радянської доби і різні західні популярні культури. Шукаючи між ними взаємозв’язок, художники почали черпати натхнення у фабрично виготовлених товарах широкого вжитку. З тих пір учасники формації майже кожного року виставляють на загал свої творчі надбання. Їхні роботи уже побачили у галереях Німеччини, Франції, Мексики, США, Словаччини і, звичайно, у Києві, Львові та рідному Ужгороді. Також митці брали участь у видавництві журналів «Я1», «Шо», «Бортовий щоденник», «Panic Button» та інших.
У роботах арт-групи поєднуються естетика поп-арту, концептуальний підхід та іронічна рефлексія повсякденності пострадянського контексту Закарпаття. Часом їх називають послідовниками Енді Воргола.
На ретроспективній виставці у Києві представлені колективні та індивідуальні практики основних учасників арт-групи — живопис, тексти, самвидави, відеодокументація виставок та перформансів, а також фотографії з архівів художників.
Учасники: Вадим Харабарук, Роберт Саллер, Павло Ковач старший, Наташа Шевченко, Андрій Стегура, Марсель Онисько та інші. Кураторка: Катерина Тихоненко. Фото: Олександр Попенко.
У межах проекту планується підготовка друкованого видання про неформальне мистецтво Ужгорода. Виставка триватиме до 5 травня.