Вісім колективів із Закарпаття взяли участь

20
0

у II Всеукраїнському конкурсі народної хореографії ім. Павла Вірського

На справжнє свято мистецтва перетворився II всеукраїнський конкурс народної хореографії ім. Павла Вірського. Вісім колективів із Закарпаття взяли в ньому участь. А це майже 400 чоловік.
За словами голови журі, народного артиста України Мирослава Вантуха, Закарпаття виступило дуже гарно. Кращі з кращих — «Джерельця Карпат», «Турянська долина», угорський ансамбль танцю с.Дерцин Мукачівського району, ансамбль Ужгородського училища культури — відібрані на заключний концерт, який відбудеться у листопаді в Національному палаці культури «Україна».
Для цих колективів характерні глибоке відчуття стилю, правильна інтерпретація, вміння розкрити глибокий зміст виконуваного твору. В поєднанні з високою виконавською майстерністю це дозволило створити яскраві сценічні образи. Виконані танці упродовж століть зберігають свою чистоту і колорит.
Відрадно, що хореографічне мистецтво було представлене не тільки міськими колективами, але й сільськими. Це «Потічок», «Турянська долина», «Ритм», колектив с.Дерцин, танцювальна група ансамблю пісні і танцю «Лісоруб». Хочеться особливо відзначити багаторічну наполегливу творчу роботу випускника училища культури, заслуженого працівника культури України Михайла Сачка з дитячим колективом «Джерельця Карпат», який найуспішніше виступив на конкурсі. Керівник багато уваги зосередив на пошуково-збирацькій роботі по запису,^зшифровці та постановці танців регіону. Його школу пройшло понад 500 дітей.
Прикро, що з поважних причин не взяли участі у конкурсі заслужений Закарпатський народний хор, заслужений ансамбль танцю Будинку культури облпрофради «Юність Закарпаття», народні ансамблі «Писанка» та «Ритми молодості» Ужгородського міського будинку культури.
Виконавський рівень переважної більшості хореографічних колективів зростає повільно, окремим не вистачає виразності й культури танцю, не вибудувані лінії, не витримані інтервали між танцювальними парами.
Ми не можемо також похвалитися, що маємо записи сотень танців. Слід зробити паспортизацію всієї закарпатської народної хореографії - зробити опис танцю, сценічного костюма, сам танець записати на відеокасету, записувати музику, зробити оркестровку та баянний варіант супроводу, увіковічити танці в музейних експозиціях та збірках. Для вирішення актуальних питань розвитку народної хореографії слід створити на базі обласного осередку національної хореографічної спілки України (голова Іван Пастеляк) секції молодих хореографів, аранжувальників, керівників інструментальних ансамблів, критиків.
Клара Балог започаткувала наукове дослідження закарпатської хореографії. На часі підготовка викладачами училища культури посібника «Елементи рухів закарпатських танців« та обласного конкурсу постановників нових танців на місцевому матеріалі.

Коментарі

Ще немає коментарів, будьте першим!

Читайте також