Володимир Піпаш оголосив війну єпископу Мілану Шашіку

3
12

4 лютого, в Ужгороді відбулися збори громадськості, присвячені 91-ій річниці від Дня народження визначного церковного, громадсько-політичного діяча, в’язня сумління гортіївського та радянського режимів, великого патріота України б. п. владики Івана Маргітича.

 

Організували їх обласні організації ВУТ «Просвіта» ім. Т. Шевченка та Закарпатська спілка ім. владики Івана Маргітича, а зал для проведення надав Ужгородський національний університет.Віддати данину пам’яті Народного єпископа прибуло чимало як мирян, так і духовних отців з Ужгорода, Великоберезнянщини, Перечинщини, Іршавщини, Виноградівщини, Тячіщини.
 
На початку учасники пом’янули хвилиною мовчання і помолилися за душі нещодавно померлих – отця Йосипа Штилихи та Володимира Дзюбатого, котрий був членом правління спілки. Надалі зі спогадами про владику виступили його племінник Михайло Маргітич, о. Василь Данилаш, інші учасники зібрання. Спогади, абсолютно закономірно переросли у те, що все своє життя відстоював владика Іван, що заповідав він і нам – тему потреби єдності Мукачівської єпархії із УГКЦ, вільного практикування української мови у богослужінні.
 
У дискусії, що розгорнулася, взяли участь співголови спілки – Великоберезнянський декан о. Василь Данилаш, д. ф. н., професор УжНУ Любомир Белей, керівник її управи – к. і. н. Володимир Піпаш, о. Петро Кабаль (Іршава), о. Юрій – парох Боржавського – рідного села владики, Федір Вовканич та інші. У підсумку обговорення, було прийнято два звернення, одне із яких публікується. Інше – «Відкрите звернення до владики Мілана (копія: Святійшому Отцю Бенедикту ХVІ, Папі Римському) » буде подане пізніше.
 
 
ЗВЕРНЕННЯ
Закарпатської греко-католицької спілки
імені владики Івана Маргітича
до архієпископа Томаса-Едварда Ґалліксона, Апостольського Нунція в Україні
Ваше високопреосвященство!
 
У серпні цього року Україна відзначатиме 21-річницю незалежності. Однак постколоніяльна спадщина дає про себе знати у різних сферах життя молодої держави, в т.ч. і в конфесійній. Загальновідомим в Україні є прикре розділення громадян України аж на три помісні православні церкви. Менш відомим, але не менш прикрим є факт розділу українських вірних греко-католиків на дві de facto та de iure самостійні церкви – УГКЦ та Мукачівську греко-католицьку єпархію.
 
Збереження статусу sui iuris за Мукачівською греко-католицькою єпархією не є безневинною даниною історичній традиції (як це часто намагається представити керівництво МГКЄ), а політичним колоніальним інструментом, що сіє розбрат у греко-католицькій спільноті України. Адже, незважаючи на той факт, що близько 80% населення Закарпаття – це українці, керівництво МГКЄ дискримінує запровадження у богослужіннях української мови та намагається відродити псевдоязичіє, яке видають за збереження кирило-мефодіївської спадщини. Неодноразовими, навіть системними є факти, коли за межами України, в тому числі в зарубіжних ЗМІ, керівництво МГКЄ, ігноруючи дані офіційних переписів, де менше 1% населення записалося русинами, представляло своїх вірних як русинів, а саму єпархію – русинською. Величезне занепокоєння викликають сепаратні спроби лобіювати у найвищих колах Святої Столиці суто політиканський проект створення русинської церкви, який породить розбрат, ворожнечу та серйозні звинувачення Ватикану в антиукраїнській політиці.
 
Така політична практика керівництва єпархії суперечить основним вимогами християнської моралі, бо ґрунтується або на кричущому невігластві, або на примітивному політичному розрахунку і, як результат, у багатоконфесійному українському суспільстві дуже шкодить авторитету як Святої Столиці, так і католицькій церкві загалом. Дуже прикро, що за роки незалежності між греко-католиками Закарпаття та їх братами з інших суміжних регіонів України було вибудовано нову берлінську стіну. Причину такого стану можемо пояснити недостатньою активністю чи гіпертрофованою коректністю проводу УКГЦ та ізоляціонізмом у внутрішньоукраїнській політиці МГКЄ. Як результат, контакти між МГКЄ з УГКЦ дуже нагадують взаємини між Римом та Константинополем доби патріарха Фотія: нині, у часи інформаційного суспільства вони зводяться лише до присутності єпископа М.Шашіка на соборах УГКЦ, а активні контакти вірних МГКЄ та УГКЦ всіляко обмежуються, практично відсутні офіційні контакти на рівні клиру.
 
Переслідуючи свої корисливі політичні цілі, що ніяк не узгоджуються з високими християнськими ідеями, частина верхівки МГКЄ за фінансової підтримки єпископа М.Шашіка та ректора Т.Ловски дає себе затягнути у провокаційні політичні акції, які несумісні з переконаннями християнина. Промовистим фактом є видання книги С.Бендаса «П’ять років за колючим дротом», яка просякнута фашистськими ідеями національної та конфесійної нетерпимості до українців. Поява цієї книги викликала бурю негативних рецензій у мас-медіа, що, окрім іншого, негативно позначилося і на авторитеті Святої Столиці як центру католицизму, якому безпосередньо підпорядкована МГКЄ. Навіть дарунок України ялинки Ватіканові керівництво МГКЄ намагалося використати для власного самопіару та для протиставлення вірним решти України.
 
Глибоке занепокоєння викликає стан справ у Богословській академії ім.Т.Ромжі, керівництво якої досі не хоче зрозуміти, що вони покликані готувати священиків для єпархії, абсолютна більшість вірних якої – українці. Викладання багатьох важливих предметів тут віддано на відкуп відвертих українофобів та політиканів на зразок Д.Бендаса, Л. Філіпа; у щойно заснованій катехитично-дяківській школі не передбачено бодай факультативного вивчення українських богослужінь. У пресі також піддавалися критиці спроби сегрегації греко-католиків за місцем проживання: до 2009 року в оголошеннях про прийом до Ужгородської богословської академії ім.Т.Ромжі ставилася обов’язкова вимога проживання на теренах Закарпаття. У догоду примарним політичним інтересам керівництво академії та єпархії приносить у жертву майбутнє греко-католицької церкви на українському Закарпатті.
 
Ми як особи, що прагнемо бути добрими християнами, не можемо навіть допускати думку, щоб втручатися у церковні справи або нав’язувати Святій Столиці свою позицію. Проте як особи, що вважають себе українцями та намагаються бути законослухняними громадянами, не можемо миритися з тим, що на Закарпатті греко-католицька церква стала знаряддям та символом колоніальної політики, що сягає своїм корінням часів Австро-Угорщини, першої Чехословацької Республіки та профашистської Угорщини. Оскільки нам відомо, що і Святу Столицю цей стан турбує (про що свідчать спроби розв’язати цю проблему у середині 90-х рр. ХХ ст., а ще більшим підтвердженням прагнення Святої Столиці до католицької єдності стало об’єднання римо-католицьких церков України, яке відбулося після візиту та за наполяганнями блаженного папи Івана-Павла ІІ), тому звертаємося до Вашого Високопреосвященства з такими проханнями:
Призначити зустріч з представниками інтелігенції Закарпаття.
Поінформувати Святу Столицю про ситуацію у МГКЄ, пов’язану зі збереженням статусу sui iuris та спробами створення русинської церкви.
 
З метою недопущення безпідставного ототожнення Святої Столиці з антиукраїнськими, неоколоніалістичними та асиміляторськими тенденціями у сучасному розвитку МГКЄ просимо розпочати активну роботу для реалізації усталеної настанови Святої Столиці визначати територіальні межі окремих церков чи єпархій, зважаючи на чинні визнані, міжнародним співтовариством кордони держав, на території яких діє та чи інша помісна церква.
Ухвалено на зборах Закарпатської греко-католицької спілки імені владики Івана Маргітича 4 лютого 2012 р.
 

Коментарі

В
Вальтер

Піпаш шз своєю фірмою "Рога і Копита", наподобі тієї фірми, що була у Тараса Бульби, лізе без мила в кожний анус.

Ц
цімбор

Мукачево нет. Шо за провокаційний заголовок?єпископ Мілан безсумнівно авторитет.але думка автора слушна

П
психиатр

Вполне согластна с Patriot di Terra Irridenta!

ОП
Олександр Попович

Ліхтенштейн оголосив війну Китаю.

Г
Гуцул

Цікаво,а чого цю новину подають московські попи на чолі з Бедьком продажним???

А
анонимус

пипаш засунь свое звернення в дупу

PD
Patriot di Terra Irridenta

Володимир Пипаш - патология психического развития националиста на его примере расовых теорий. Суть теории рас Володимира Пипаша, связанная с патологией его психического развития в окружении украинских националистов и под влиянием психоневрозов, возникших в результате вытеснения либидо путём его сублимации. . . Для своего последнего очерка Володимир Пипаш, блогер на „Закарпаття онлайн“, воспользовался „Географічним атласом“, составленным др. Лоренцом Пуффером (Lorenz Puffer), в 1936 году для немецко-язычных школ ЧСР.

PD
Patriot di Terra Irridenta

Не уделеяя ни малейшего внимания тому аспекту, что этот школьный материал был составлен судетским немцем Лоренцом Пуффером в период между войнами, когда судетские немцы во весь голос не уставали заявлять, что хотят «zuruck ins Reich» - обратно в Рейх - и особенно не двусмысленно тогда, когда в Германии Рейхсканцлером был их Фюрер Адольф Гитлер. . Принимать какую-то брошюру этой исторической эпохи, как серьезный научный источник, может только человек крайне недалекий, человек с ярковыявленными психическими отклонениями. Так, например, в „Mein Kampf“ у Адольфа Гитлера, основное внимание уделяется чистоте "арийской расы", которая по существовавшим тогда стереотипам была превосходящей над всеми остальными, ибо остальных называли – Untermenschen – людьми недоразвитыми, людьми низшей расы.

PD
Patriot di Terra Irridenta

Различие состоит не в языке, на котором человек разговаривает, а в крови! И только по крови может быть определена раса. В таком определении Пипаш видит ориентир для создания "українскої нації" ergo "соборної україни" . Склонность Володимира Пипаша к расистской сегрегации народов на „«об’єднання» «Mittellander» («Близькі країни» - перевод Пипаша неверный – здесь имеются ввиду страны центральной Европы) та «Mongolen» («Монголів»)“, лежит в корне его потомственной генетической патологии. Монгольскую расу, по тогдашним стереотипам, называли: gelbe Gefahr – жёлтая угроза.

PD
Patriot di Terra Irridenta

Причина такого подхода к сегрегации народов обусловлена отсутствием внутренней уравновешенности сознания, спровоцированная несоответствием между сознанием и подсознанием. Такое расстройство саморегуляции, в последствии, приводит к возникновению комплексов. Комплексы являются результатом конфронтации между собственным EGO и окружающей средой, преобразующееся в психическую травму, и часто из-за неё качественно-отрицательного восприятия, не может быть из сознания вытеснена. Этим обусловлена психопатология Пипаша, человека, не сумевшего найти баланс в целом ряде ему характерных расстройств сознания, мышления, ориентации, аффектов, EGO- vitae, восприятия и побуждения, ....

PD
Patriot di Terra Irridenta

Потребность преподнести себя выше других, например, русинов, венгров, ромов и других народов Подкарпатья, сказывается у Пипаша ананкастическим синдромом психопатии - неврозом, при котором проявляются такие принуждающие феномены, как принуждающая мысль и принуждающее действие. Если принуждение, например, согласие русинов признать себя украинцами, не сбудется, то у психопата возникает страх сопровождаемый порывами к самозащите - фрейдовские фобии. Такое сужение образа мышления ввиду с подсознательными порывами к самозащите, постоянно навязывает автору статьи на ресурсе „Закарпаття онлайн“ идею, которая должна рассматриваться, как мышление слабоумного, невменяемого.

PD
Patriot di Terra Irridenta

До такого изнеможения пане Пипаш, вместе с Кришеником, Дибой, сорри, "мєстным" и др. вас довел ваш истошный национализм вашей галицкой пещерной „цивилизации“, людей без нравственных свойств, европейской этики и культуры - творческих пигмеев, обслуживающих нацистскую идеологию у Олега Дибы на его ресурсе „Закарпаття онлайн“ – sub specie nationalisticus. . Ни один здравомыслящий человек в Подкарпатье не примет вас за сколько-нибудь серьезных, внушающих к себе доверие людей. Такие как вы, пане Пипаш, в нашем Крае обречены на душевное бедствие до последнего вздоха. Русинская молодежь за психически больными националистами не пойдет. Русинская молодежь - это дети европейского народа, народа европейской цивилизации, которой прихоти отпрысков всякого рода "демянюков", вечных крепостных (кріпаків), нисколько не свойственны.

Читайте також